Verleiden naar het digitale kanaal
Door deel te nemen aan de “Landelijke Selfservicecompetitie voor Gemeenten” (#LSG17) ga je op een laagdrempelige en leuke manier aan de slag met verleiden naar het digitale kanaal. Dat is goed voor je dienstverlening, het contact met inwoners en bedrijven, je netwerk en er zijn ook nog eens leuke prijzen te winnen.
Gedurende de gehele competitie kies je als gemeente wie wordt afgevaardigd per workshop. De eerste workshop focussen we bijvoorbeeld op ‘beleid’ en ‘website’; doelgroep managers Burgerzaken, adviseurs Dienstverlening en medewerkers Communicatie. In de tweede ronde zoomen we in op het ‘communicatieplan’ en de bijbehorende communicatiemiddelen; doelgroep medewerkers Communicatie. En aan het einde van het jaar sluiten we af met een landelijk congres; managers Burgerzaken en wethouders Dienstverlening. Tijdens dit congres worden ook de prijzen uitgereikt.
Eerste workshops #LSG17 in april/mei
De eerste workshops zijn al gepland: in de maanden april en mei, in de 7 regio’s die worden gehanteerd door onze GebruikersVereniging én bij ons op kantoor. De groepen deelnemers vormen stuk voor stuk een gemêleerd gezelschap: Grote en kleine gemeenten. Gemeenten die net met iBurgerzaken aan de slag zijn gegaan en degenen van het eerste uur. Managers Burgerzaken, adviseurs Dienstverlening en medewerkers van de afdeling Communicatie. Dat is dé garantie voor interactieve workshops, bolstaand met concrete handvaten en direct toepasbare tips.
De eerste ochtend ga je al direct aan de slag met het verhogen van selfservicepercentages binnen jouw gemeente. De onderwerpen van deze dag –beleid en website–zijn vooral relevant voor managers Publiekszaken én medewerkers van de afdeling Communicatie.
Deelname is kosteloos
Ik roep alle gemeenten die iBurgerzaken gebruiken op om deel te nemen aan de “Landelijke Selfservicecompetitie voor Gemeenten” (#LSG17). Deelname is kosteloos, we vragen alleen om een actieve bijdrage, dus eigenlijk is er geen excuus… Jouw gemeente doet toch ook mee met LSG?
Laat de publicaties rondom deze competitie geen drempel zijn. We begrijpen namelijk dat elke gemeente te maken heeft met andere kaders en niet even snel kan gaan. We zullen dan ook steeds enkel de top 3 publiceren. De selfservicecompetitie is dan ook geen einddoel op zich, maar een uitstekend middel voor gemeenten om zich te profileren en haar dienstverlening naar burgers en bedrijven te verbeteren. Hét moment om, samen met anderen, na te denken over stappen die je kunt zetten om je selfservicepercentages te verhogen…