Direct naar de content
icon search white
1 februari 2016 - Blogs

Geboorte-appje naar gemeente

Mijn goede voornemen ‘meer mensen informeren over de ICT-ontwikkelingen binnen de publieke dienstverlening’ heeft een enorme boost gekregen dankzij een prachtige publicatie in het AD. Een artikel wat door vele andere media is opgepakt, waaronder diverse regionale kranten, iCulture (hét platform voor iPhone en iPad gebruikers) en Ouders van nu. En ook diverse radiostations brachten het in de uitzending. Zo was er ’s middags een interessant interview op EenVandaag en was ik ’s ochtends live op RTVNH. En iBurgerzaken ging zelfs internationaal!

Almelo_digitale-aangifte.jpg

Goede voornemens nu al vergeten?

Net als ik, beginnen veel mensen ieder jaar met goede voornemens. Veelal op persoonlijk vlak zoals stoppen met roken, afvallen en rustiger aan doen. Die laatste doet me overigens terugdenken aan mijn zomervakantie. Zittend op het strand had ik nog zo bedacht om meer tijd aan mijn gezin te besteden…

Doelen en goede voornemens kunnen ook van zakelijke aard zijn. Vanuit mijn rol als directeur Publiekszaken is ons businessplan, met daarin meetbare en hopelijk haalbare doelen, erg belangrijk. Hieruit vloeien ook de doelstellingen voor alle medewerkers voort, zodat we allemaal hetzelfde doel nastreven. Dit plan zorgt voor de broodnodige focus binnen de gehele businessunit. Samen met u blijven we zo de publieke dienstverlening in Nederland verbeteren.

ICT-ontwikkelingen publieke dienstverlening

Dat brengt me terug bij mijn eerder met u gedeelde goede voornemen: ‘meer mensen informeren over de ICT-ontwikkelingen binnen de publieke dienstverlening’.  Nee, ook  vóór de talloze publicaties was ik hem nog niet vergeten. Sterker nog de eerste – voorzichtige – stapjes waren al gezet: werving van meer lezers voor onze maandelijkse nieuwsbrief. En een nieuwe look & feel voor de nieuwsbrief. De effecten van deze ontwikkelingen monitoren we en we kunnen concluderen dat beide effectief zijn.

Echter ligt – zoals altijd – onze lat hoog, we zitten niet stil, we pakken door. Zo wordt de nieuwsbrief weer voorzien van een agenda, want dat werd toch gemist. Werken we achter de schermen aan een nieuwe website, zodat de klantverhalen die u zo graag leest nog beter vindbaar worden. En zijn we volop bezig met de voorbereidingen van het NVVB congres, een uitstekend podium om ICT-ontwikkelingen binnen de publieke dienstverlening met de markt te delen en onze klanten aan het woord te laten over wat zij hebben meegemaakt op dat vlak.

Dat ik mijn doelen en goede voornemens niet alleen kan behalen moge duidelijk zijn.  Voor beide heb ik uw hulp heel hard nodig! Laat het me dan ook weten als ik, of mijn team, iets voor u kan betekenen op het gebied van ICT-ontwikkelingen binnen de publieke dienstverlening.

Deze blog is gepubliceerd als voorwoord in de digitale nieuwsbrief van de businessunit Publiekszaken. De rest van de nieuwsbrief leest u hier.

Deel via: