Van "Marketing" naar "Customer Care"…
Ineens ben ik 'Customer Care manager'. Wat het misschien wel wat extra spannend maakt, is dat het een nieuw vakgebied is voor me. Ik was immers 'Marketing- en communicatiespecialist' met bijbehorende achtergrond. En het is niet alleen voor mij nieuw, het is een geheel nieuwe functie binnen PinkRoccade Publiekszaken.
Dat laatste betekent dus ook dat ik deze rol grotendeels zelf mag invullen. En ja dat klopt, daar houd ik wel van! Juist dat biedt kansen om ideeën te vormen en -snel- om te zetten in concrete acties. Precies de reden waarom ik niet lang hoefde na te denken over de vraag van Tjerk! (Waar een voor mij ongeplande, onverwachtse lunchafspraak al niet tot kan leiden…) En uiteraard hoop ik binnenkort de eerste resultaten zichtbaar te maken en te delen. Want ook daar word ik blij van.
Op naar een resultaat- en klantgerichte cultuur
Afgelopen week gebruikte ik de heisessie met het managementteam om een aantal standpunten en uitgangspunten duidelijker te krijgen. Uiteraard ging het al snel over mensen, cultuur, systemen (hulpmiddelen) alsook processen en organisatie. Daarbij kwamen diverse woorden met een v voorbij, zoals verbeteren, verrassen en verleiden. En niet te vergeten (container-)begrippen als maximale klantbeleving, resultaat- en klantgerichte houding, proactief handelen en denken in oplossingen.
Voor mij liggen er voldoende handvatten om met de hele organisatie een resultaat- en klantgerichte cultuur neer te zetten én na te streven. Misschien klinkt resultaatgericht jou wat naar in de oren? Met #LSG17 heb ik afgelopen jaar echter al laten zien dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn! Het thema 'verhogen van selfservicepercentages' leverde zeer interessante workshops en mooie resultaten op. En binnen #LSG18 gaan we focussen op het optimaliseren van werkprocessen. Ook vooral bedoeld om betere resultaten te boeken. Het is dus maar hoe je het woord bekijkt…
Tevredenheidspeilingen
Je kunt erop rekenen dat we er zo nu en dan de thermometer in zullen stoppen. Om te weten wat jij van onze cultuur, producten en dienstverlening vindt. We hopen allereerst dat je hiervoor tijd vrijmaakt. En dat je op die momenten eerlijk bent. Zodat we ook echt iets aan deze peilingen hebben. Want alleen dat geeft ons de kans om onze producten, diensten en klanttevredenheid te verhogen.
Ik kom graag in contact!
Wil je nu al je hart luchten over onze producten of dienstverlening, en kom je er met je accountmanager of projectleider niet uit? Je bereikt me op 06 4670 6267. En als ik niet op mocht nemen, spreek dan gerust een voicemailbericht in, zodat ik je terug kan bellen.
En neem ook contact met me op, als je met me wilt meedenken over de invulling van Customer Care binnen PinkRoccade Publiekszaken. Voor goede ideeën en interessante invalshoeken, sta ik uiteraard open, want innoveren doen we samen!