Ga op reis, ontdek jezelf en word je eigen held!
‘The hero’s journey’ beschrijft in essentie de ‘levensreis’ die iemand (de held) aangaat op zoek naar zijn of haar eigen identiteit, dromen, doelen en/of ambities. Een thema dat al veel mensen ter wereld wist te inspireren. En dat ook tot ons team wist door te dringen.
We werden aangesproken om ons verlangen te delen, om ons leven in te richten op basis van onze behoeften en volgens onze eigen visie. Doordat we steeds onze individuele problemen benoemden en koppelden aan onze uitdagingen, werd een eenzame worsteling een gedeeld verhaal. Een verhaal waarin de klant (van de klant) steeds centraal stond.
Kwartjes gevallen
Op het moment dat we met een flip-over en een stift aan de gang mochten, vielen eigenlijk pas heel veel dingen op hun plek. De kwartjes bleven vallen. We hadden één gezamenlijk reisdoel: klanttevredenheid. En we gaan meerdere wegen bewandelen om daar te komen. Waarbij we ook uitdrukkelijk hebben benoemd liever een paar dingen goed te doen, dan veel dingen ‘half’.
Wat we hebben bedacht staat in een soort van kalender. Daardoor kunnen we elkaar aanspreken op de verschillende tussenstops, maar vooral ook aan de teams zichtbaar maken dat we stappen afronden. Net zo goed als dat we dat met jullie kunnen delen.
Plannen maar!
Natuurlijk hebben we nog niet de planning voor het hele jaar staan. Het zijn de grote lijnen. Want werkzaamheden laten zich maar tot op zekere hoogte plannen. Per item volgt nog een gedetailleerder plan, wat samen met het team wordt gemaakt.
Voorheen vertelde ik vaak niemand over mijn plannen, totdat ik exact wist hoe en wanneer deze gestalte zouden krijgen. En ik realiseer me dat ook ‘The hero’s journey’ er is om bij te sturen, maar toch wil ik hem met jullie delen…
Wat merken jullie ervan?
De op korte termijn meest zichtbare resultaten zijn de inrichting van een ‘Kenniscentrum’ en van ‘Klantgroepen per app’: Met de inrichting van het Kenniscentrum, verplaatsen we de specialistische kennis naar voren. Dit is vergelijkbaar met de frontoffice balies bij gemeenten waarin steeds meer klantvragen direct worden beantwoord. De Klantgroepen per app richten we in om de bestaande functionaliteiten samen met jullie te blijven innoveren. Dit om de voordelen van iBurgerzaken blijvend te verbeteren.
Beide ontwikkelingen zijn eind maart ingericht. Hier mogen jullie ons aan houden!
Deze blog is gepubliceerd als voorwoord in de digitale nieuwsbrief van PinkRoccade Publiekszaken. De rest van de nieuwsbrief lees je hier.