Direct naar de content
icon search white
24 april 2024 - Blogs

Ward de Laat als Product Manager terug op het oude nest

Ward de Laat is de nieuwe Product Manager bij PinkRoccade Publiekszaken, waar hij zich bezig houdt met het verbeteren en verrijken van iBurgerzaken. In juni viert iBurgerzaken haar 10-jarige jubileum, ook Ward werkt in juni alweer 10 jaar voor PinkRoccade. In deze blog stelt hij zich verder aan je voor én geeft je meteen een primeur cadeau rondom een belangrijke nieuwe functionaliteit binnen iBurgerzaken. 

Terug op het oude nest

In 2014 ben ik bij PinkRoccade Local Government begonnen als Business Engineer. Daarna heb ik nog diverse andere rollen vervuld. Eerst als Product Owner/Product Champ, daarna Product Manager én R&D Manager binnen de businessunit Proces & Services. Sinds 1 februari 2024 ben ik weer terug op het “oude nest” bij Publiekszaken in de rol van Product Manager. Die rol vervul ik samen met Engelbert Wijnhoven. Ik focus daarbij op Verbeteren en Verrijken en Engelbert op Vernieuwen. Een leuk weetje: in 2014 heb ik meegebouwd aan de basis van iBurgerzaken! 

PI-planning als werkmethodiek 

Ken je de term PI-planning al? Dit staat voor Planning Interval. Tijdens een PI-planning wordt er besproken welk deelproduct wordt opgeleverd door de ontwikkelaars aan het einde van een sprint. Omdat we je graag duidelijkheid geven over de stappen die we met iBurgerzaken zetten, nemen we je voortaan mee, via de nieuwsbrief, wat er op onze PI-planning staat. Ontvang je onze nieuwsbrief nog niet? Meld je dan aan via deze link

Meer inzicht in de ontwikkelingen binnen ons productportfolio 

Op TOPdesk is ook een nieuwe tegel ‘Productmanagement’ toegevoegd met daarachter waardevolle informatie over onze samenwerkingsstructuur, onze actuele roadmap en de inhoud van de lopende PI-planning. Zo ben je gemakkelijk op de hoogte aan welke items we nu, straks en later werken.

Afbeelding2 (1)


Een interessante nieuwe functionaliteit toegevoegd aan iBurgerzaken

In iBurgerzaken release 5.0 (april 2024) is de nieuwe functionaliteit 'Aanvullen burger' toegevoegd aan het burger en bedrijvenportaal. Daarin kun je vanuit een adresonderzoek de burger verzoeken om documenten aan te leveren. Dit zorgt ervoor dat het proces een stuk sneller gaat.

  • In het burgerportaal staat voor de burger een taak klaar (komt binnen via e-mail);
  • De burger voegt informatie en documenten toe en stuurt dat naar de gemeente;
  • De gemeente ziet in de werklijst een icoontje staan bij de betreffende zaak: er is een document toegevoegd!

Het blijft niet alleen bij Adresonderzoek. In de volgende iBurgerzaken release 5.1 (juli 2024)) maken we dit ook beschikbaar voor Huwelijk/Partnerschap en Omzetting, andere processen volgen later. Deze functionaliteit zorgt voor een efficiënte en veilige communicatie tussen burger en gemeente en dat zorgt natuurlijk voor blije burgers én medewerkers. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact op met jouw Accountmanager.


Neem gerust contact met mij op

Heb je een vraag over dit artikel? Of wil je graag verder kennis maken? Neem dan gerust contact met mij op via Ward.deLaat@PinkRoccade.nl

Deel via:

‘Samen met onze klanten de toekomst van iBurgerzaken inkleuren.’

Ward de Laat, Product Manager iBurgerzaken
PR_Ward_de_Laat_6105_AS.png