Volledige, complete, kloppende begraafplaatsadministratie
Net als gemeente Stein, die afgelopen maand de ontwikkeling en pilot van iBegraafplaats beschreef, behoort ook Vaals tot de groep van 7 kwartiermakergemeenten. Diverse medewerkers van deze gemeenten leveren praktische kennis over de begraafplaatsprocessen, zodat wij deze kunnen omzetten in een nieuwe ICT-oplossing; de app iBegraafplaats. De eerste selfservicemodule begraafplaatsadministratie is klaar en werd dinsdag 11 juli jl. in gebruik genomen door gemeente Vaals.
iBegraafplaats vervangt de oude klappers door een gebruiksvriendelijke applicatie van deze tijd. “Dat zorgt voor een snel en actueel, goed sluitend, digitaal overzicht. Met iBegraafplaats wordt het eenvoudig en overzichtelijk, alles is onder buttons terug te vinden.”, vult Armand Frijns, medewerker Burgerzaken bij gemeente Vaals aan. “Het niet meer hebben van papieren dossiers gaat ons veel tijd besparen.”
Kostendekkend exploiteren
De succesvolle pilot in combinatie met de recent aangekochte Protestantse begraafplaats, met enkel een papieren administratie van de afgelopen 30 jaar, waren voor Armand reden om direct live te gaan met deze app: “Het kostendekkend exploiteren van onze begraafplaatsen is erg actueel. Grip hebben op de administratie en het automatiseren van onze werkprocessen zijn daarbij heel belangrijk.”
Armand kijkt overigens nu al reikhalzend uit naar selfservicepackage 3 waarin de kaartweergave is opgenomen. Deze koppeling met de plattegrond geeft bezoekers én beheerders van begraafplaatsen meteen inzicht in de ligging van het graf.
Afscheid met een goed gevoel
“De gemeente Stein is sinds 31 juli live met iBegraafplaats. En ook de medewerkers van pilotgemeente Nunspeet gaan binnenkort met iBegraafplaats werken.”, benoemt Ward de Laat, Product Champion iBegraafplaats bij PinkRoccade Publiekszaken trots. “Vervolgens implementeren we iBegraafplaats bij de overige kwartiermakers; Eerst gemeente Rozendaal. Daarna gemeente Urk, inclusief de migratie van 4.000 grafgegevens uit hun huidige systeem; HTA Software. En ook daarna zullen nog vele gemeenten volgen verwachten we."
Heb jij dat ook dat je, voor je iets koopt, het graag eens wil testen of toch in ieder geval wilt zien? Wel, we kunnen moeilijk iedereen, als was het maar even, toegang geven tot een testomgeving (wat een administratieve nachtmerrie zou dat zijn). Maar wat we wel kunnen doen is je meenemen achter de schermen! Dat is dan ook wat we zullen doen tijdens de volgende, specifieke productdagen:
- Woensdagmiddag 20 september: voor degenen met een niet-geautomatiseerde begraafplaatsadministratie
- Donderdagmiddag 19 oktober: voor degenen die op dit moment HTA software gebruiken
- Donderdag 23 november: voor degenen die op dit moment een ander softwarepakket gebruiken
>>Meer informatie en aanmelden.
Neem contact op
Eerder op zoek naar meer informatie? Of wil je meedenken over de verdere ontwikkeling van dit product? Neem dan contact op met ondergetekende of Colin Broers.