Direct naar de content
icon search white
29 augustus 2024 - Nieuws

Ondersteuning van functioneel beheer door iBeheer

iBeheer ondersteunt functioneel beheer door verschillende belangrijke taken op afstand over te nemen. Hiermee hopen we iedere gemeente tijd te geven om uit de waan van de dag te komen. En een stap vooruit te zetten om de burgerzaken dienstverlening nog beter te maken. Gemeente Beuningen en Midden-Groningen vertellen in dit artikel meer over hun ervaringen met iBeheer. 

AanTOONbare verhalen uit de praktijk met iBeheer

Onder andere collega Toon Sweegers ondersteunt diverse gemeenten met iBeheer door verschillende belangrijke Burgerzaken taken over te nemen zoals monitoring berichtenverkeer, documentondersteuning en applicatie inrichting. Zo ook gemeente Beuningen tijdens de afgelopen vakantieperiode en gemeente Midden-Groningen sinds februari.

PZ Ibeheer


Gemeente Beuningen zette onlangs de gratis maand iBeheer in
Wie jarig is trakteert, zo ontving gemeente Beuningen (net als alle andere aanwezige gemeenten) een gratis maand iBeheer tijdens het jubileumcongres van iBurgerzaken, ter ere van de 10e verjaardag van iBurgerzaken.  

Andrea Stoel, BRP specialist/gegevensbeheerder BRP

‘Wanneer onze functioneel beheerder Laura er niet is, ben ik key-user en schiet ik “zaken” in via iBeheer TOPdesk. Dit is een aparte knop op TOPdesk waar ik de iBeheer contactpersoon vanuit Pink kan vragen iBeheer werkzaamheden uit te voeren. Dit kan bijvoorbeeld het maken/aanpassen van een document zijn of applicatie inrichting. Dat heb ik ook gedaan gedurende deze iBeheer maand, tijdens afwezigheid van Laura vanwege vakantie. Dat bevalt prima, want ik ontvang altijd een snelle reactie en 9 van de 10x is het ook meteen opgelost. Ik zou iBeheer graag structureel blijven inzetten binnen onze organisatie.’


iBeheer ontzorgt gemeente Midden-Groningen 

Gemeente Midden-Groningen zocht een oplossing voor uitval van een collega op functioneel beheer. Tijdens een gesprek met PinkRoccade kwam iBeheer ter sprake. Sinds februari van dit jaar zetten zij iBeheer in. 

Harry Siebring, Beleidsmedewerker Contactplein

‘We zijn nu een half jaar onderweg en ik merk dat het ons helpt om onder de motorkap alles draaiende te houden. Dat geeft een prettig gevoel, dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Je kan hiermee ‘gewoon’ je werk doen.’


Zo gaat het in zijn werk

“1 uur per dag worden er een aantal automatische controles op afstand door de iBeheer consultant van PinkRoccade gedaan. Denk daarbij aan monitoring berichtenverkeer, het wijzigen van periodieke wachtwoorden en het bijhouden van licenties. Daarnaast schieten wij zelf ook verzoeken in via iBeheer TOPdesk."

Op afstand geholpen en toch ook dichtbij
“In eerste instantie waren wij benieuwd hoe deze dienst op afstand zou bevallen, je bent toch vaak gewend aan een consultant op locatie waar je direct mee kan schakelen. In de praktijk blijkt dat op afstand ondersteund worden door de goede terugkoppeling geen issue is. We ontvangen een wekelijkse rapportage met daarin welke werkzaamheden zijn uitgevoerd in welke tijd, welke acties eventueel elders zijn uitgezet binnen PinkRoccade en welke acties er eventueel nog aan onze kant moeten gebeuren. Daarnaast evalueren we iedere 2 weken met PinkRoccade over hoe het gaat en waar we eventueel moeten bijsturen. Zo voelt de samenwerking toch dichtbij.”

Neem gerust contact op

Enthousiast geworden over iBeheer? Wens jij ook jouw gratis maand iBeheer te verzilveren of wil je meer weten over structurele ondersteuning met iBeheer? Neem dan contact met ons op via: prlg.ibeheer.publiekszaken@pinkroccade.nl

Deel via: