Waarom viel jullie keuze op PinkRoccade?
Doorslaggevend in onze keuze was een combinatie van prijs, functionaliteit en kwaliteit. PinkRoccade had een goede demo en goede inschrijving, zeker wat betreft prijs. Maar ook de stukken voor de aanbesteding zagen er heel goed uit.
Welke indruk kreeg je van iObjecten na het zien van onze demo?
Ik vond de demo goed. Maar ik ben wel positief verrast door wat er nog meer kan, nu ik het gebruiksgemak ervaar. Zo’n demo is natuurlijk maar een klein stukje van het totale product. Ik was echt verbaasd over de mogelijkheden toen we iObjecten uiteindelijk in productie namen.
Hoe verliep het implementatieproces?
Het proces verliep heel vlot, de lijntjes waren kort. We hadden regelmatig contact en periodiek overleg. Ook jullie collega’s van de techniek waren heel goed bereikbaar of belden altijd snel terug. De projectmanagers en consultants hebben veel kennis en expertise. Dat geldt eigenlijk voor iedereen waarmee we samenwerkten bij de implementatie en het in gebruik nemen van iObjecten. Goede mensen is het halve werk.
De implementatie zelf verliep ook heel goed. We hebben weinig problemen gehad. Zelf hadden we wel wat uitdagingen in het binnengemeentelijke berichtenverkeer, omdat wij voor 13 gemeenten de WOZ doen en voor 7 gemeenten de BAG. Het was een beproeving om al die koppelingen weer in de lucht te krijgen. Maar ook daarvoor is vanuit PinkRoccade 100% inzet geweest.
Jullie zijn op dit moment de grootste klant waar we iObjecten hebben geïmplementeerd. Hebben we de applicatie volgens verwachting opgeleverd?
Zeker, ik ben positief verrast over de gehele linie. Vooral het feit dat jullie zulke korte lijntjes hebben en we altijd met onze vragen terecht kunnen. Dat vind ik als klant heel prettig. En als jullie met vragen kwamen, zorgden wij ervoor dat we de juiste expertise en kennis beschikbaar hadden. Dan merk je dat zo’n implementatie eigenlijk vrij vlot verloopt.
Wat zijn inmiddels jullie ervaringen met iObjecten?
Wat ik heel mooi vind om te zien is hoe de procesflow is verweven in de applicatie. De overzichten zijn mooi en je kunt makkelijk shapefiles in de kaart slepen. Voorheen was dat veel omslachtiger en had je veel meer kans op uitval.
Tom van Tricht
‘In iObjecten is er bijna geen uitval. Dat scheelt ons enorm veel tijd en zorgt voor een groot gebruiksgemak. Onze BAG-beheerder is dan ook heel enthousiast over iObjecten.’
PinkRoccade geeft ons de mogelijkheid om bij productgroepen aan te sluiten. Hier kunnen we de verbeterpunten aangeven die we nog zien. Daarin heb ik alle vertrouwen, zeker met de nieuwe technieken die jullie gebruiken. Ook op dat gebied vind ik het nog beter dan verwacht.
Welke voordelen heeft onze applicatie jullie opgeleverd?
Efficiënter werken, tijdswinst en minder kans op fouten. Ook voor onze afnemers, daar doen we het uiteindelijk voor.
Hebben jullie de juiste keuze gemaakt voor een applicatie die anticipeert op de komst van de Samenhangende Objectenregistratie (SOR)?
Zeker. Naast de ontwikkelingen zie ik dat bepaalde zaken zelfs eerder beschikbaar worden gesteld dan we vragen. Dit onderscheidt jullie in de markt. Met name op het gebied van productontwikkeling en het tijdig kunnen opleveren. Daarom heb ik er ook voor de toekomst veel vertrouwen in dat dit partnership iets heel moois gaat opleveren.
Wij zijn een tijdje buiten beeld geweest bij de grotere belastingkantoren. We hebben nu een mooie oplossing bij jullie neergezet. Had je gedacht dat PinkRoccade al zover was?
Nee, eigenlijk niet. Jullie zijn verder dan ik had verwacht, ook in ontwikkelingen en in de techniek achter de applicatie. Dat merk je doordat jullie vrij makkelijk nieuwe releases en functionaliteiten kunnen uitbrengen. En jullie spelen snel in op veranderingen en vraag in de markt. Ook de wettelijke wijzigingen nemen jullie mee in jullie ontwikkelingen.
Tom van Tricht
‘Als we kijken naar de ontwikkelingen richting de Samenhangende Objectenregistratie, dan zie ik dat jullie voorop lopen.’
PinkRoccade is al ver in de ontwikkelingen van afname LV-WOZ, LV-BAG, etc. Binnenkort kunnen wij in iObjecten de gegevens uit de LV-WOZ al raadplegen voor al onze deelnemers. Daarin lopen jullie voorop in de markt.
We willen een product dat kan meegroeien naar de toekomst, richting de SOR. Zelf zien wij ook de meerwaarde van een centrale objectenregistratie. Zo waren in het verleden de WOZ en de BAG altijd aparte afdelingen, maar straks wil je nog maar één plek hebben waar je je objectenregistratie doet. Dat is efficiënt werken, je hebt minder kans op verschillen. Met jullie in huis hebben we een goede partner richting de toekomst.
Zou je andere belastingkantoren aanbevelen om deze oplossing te gaan gebruiken?
Ja, zeker zoals we het nu inzetten. Als zij ook toekomst zien in een centrale objectenregistratie applicatie en gefaseerd over zouden willen, dan beveel ik iObjecten zeker aan.
Wil jij je ook laten verrassen door de mogelijkheden van iObjecten? Vraag vrijblijvend een demo aan.