Voorafgaand aan ons jubileumfeest op 24 juni ontvingen we heel veel vragen. Al snel bleek dat veel vragen gaan over onze toekomstige ontwikkelingen en het marktsignalenproces. Daarover zijn we graag transparant. Vandaar dat we via iCommunity meer informatie delen en dat we de periodieke blogs ‘Wetenswaardigheden’ vanuit Productmanagement weer nieuw leven in blazen. Deze keer is het aan Sanne van der Zanden, Product Owner iBurgerzaken.
Als Product Owner zorg ik samen met jou, met jullie én mijn collega’s dat we iBurgerzaken blijven verbeteren. Want zeg nou zelf, ook een burgerzakenapplicatie is toch nooit af? Wie mij al wat langer kent weet dat ik klantgerichtheid daarbij hoog in het vaandel heb staan en dat proactieve communicatie mij niet vreemd is. De vele vragen over onze toekomstige ontwikkelingen en het marktsignalenproces waren dan ook triggers voor meerdere aanpassingen in onze communicatie:
Een nieuwe tegel op onze iCommunity, op TOPdesk: Productmanagement;
Tussentijds publiceren van onze releasenotes, met daarin ook video’s;
Aanpassingen in het Marktsignalendashboard binnen iBurgerzaken. Zo zie je het aantal stemmen en de ranking.
Neem zelf zeker – met enige regelmaat – even een kijkje want de informatie verandert continu omdat we actualiteit nastreven!
Wist je dat team Archimedes eerder dit jaar de nieuwe e-dienst ‘Melding adresonderzoek’ toevoegde aan iOnderzoek? En dat het nu aan team Vuvuzela is om ‘Correctieverzoek BRP’ binnen iBijhouding te ontwikkelen? Daarmee komt de teller op maar liefst 33 verschillende e-diensten binnen iBurgerzaken, dat is en blijft een uniek aantal in de markt! En dan moet je weten dat we er de komende periode nog zeker drie toevoegen…
Wil je meer weten over de ‘vijf nieuwe e-diensten’? Ga naar iCommunity voor de ideeën, de actuele status en de eerste productvideo’s. Neem contact op met jouw Accountmanager om deze nieuwe functionaliteiten ook zo snel mogelijk te gebruiken.
Dit omvat het nieuwe proces Correctieverzoek BRP
Als een inwoner een fout in zijn persoons- of adresgegevens in de Basisregistratie Personen (BRP) constateert dan kan hij een verzoek tot correctie indienen. Met deze nieuwe ontwikkeling binnen iBurgerzaken start de inwoner dat proces eenvoudig zelf digitaal. De inwoner voegt daar bewijsstukken, waaruit blijkt wat de juiste gegevens zijn, verplicht toe. De ambtenaar zal dit verzoek vanuit de werklijst beoordelen en afwijzen of goedkeuren. Bij goedkeuring leidt dit in 99% van de gevallen tot een bijhoudingszaak. Vandaar dat we automatisch een ‘Bijhouding persoonslijst’ starten tenzij de ambtenaar zelf een andere keuze maakt. Zo heb je één dossier en behoud je alle informatie, de (bron)documenten en het zaaknummer. De pilotgemeenten gebruiken ‘Correctieverzoek BRP’ vanaf iBurgerzaken release 5.2 (september 2024) daadwerkelijk en alle andere gemeenten kunnen deze nieuwe e-dienst dan al in de testomgeving bekijken. Zo zorgen we samen voor nog meer selfservice en een werkdrukvermindering, en dus voor blije burgers en blije medewerkers.
Laten we samen eigenaarschap nemen over iBurgerzaken
Mijn werkervaring op het gebied van marketingcommunicatie, productontwikkeling en programmamanagement zorgt voor verrassende invalshoeken. Mijn nieuwsgierigheid en vele (waarom-)vragen zorgen dat we onze kostbare ontwikkeltijd en energie stoppen in de dingen met de meeste impact, met de meeste toegevoegde waarde. Daarvoor heb ik natuurlijk wel continu jullie input nodig! Want alleen dan kunnen we samen eigenaarschap nemen voor iBurgerzaken en de juiste acties uitvoeren om het product steeds weer te verbeteren. Neem dus zelf initiatief en deel je marktsignalen via de iCommunity, sluit aan bij een WalkieTalkie of geef me een belletje als je wilt aansluiten als kwartiermakergemeente.
Neem gerust contact op
Heb je nog een vraag? Bel me gerust, je bereikt me op 06 4670 6267.
Op deze website gebruikt PinkRoccade Local Government cookies en vergelijkbare technieken. Dit doen we om de website goed te kunnen laten werken en om te analyseren hoe de website wordt gebruikt. Bovendien voorkomt dit dat je meerdere malen dezelfde gegevens hoeft in te vullen. Zie voor meer informatie onze privacy- en cookieverklaring.