Innovatie en technologie stroomt door onze aderen
Wij geven vorm aan de lokale overheid van de toekomst. We ontwikkelen hier oplossingen voor. We denken aan de klant van onze klant. Met als doel het optimaal bedienen van de burger. Dit doen wij door het leveren van informatiesystemen die de gehele keten bedienen. We ondersteunen informatiestromen uit verschillende landelijke voorzieningen en sluiten deze op elkaar aan. Wij zorgen zo voor digitale dienstverlening waardoor de burger geen bekende gegevens opnieuw moet invoeren.
Ook binnen ons bedrijf stimuleren we innovaties. Dit zie je terug in ons innovatieproces. Hiermee motiveren we onze medewerkers creatieve ideeën in te dienen en uit te werken tot werkend product. We dagen onze medewerkers uit na te denken over applicaties die een gemeente ondersteunen in hun dagelijkse processen.
Een marktspecialist met 70 jaar ervaring
Onze geschiedenis gaat 70 jaar terug. PinkRoccade is ontstaan uit de overheid en gegroeid in de technologie. Wij leveren aan 6 domeinen: burgerzaken, sociaal domein, financieel domein, belastingen, ruimte en omgeving, informatievoorziening. Dit betekent dat wij veel best practices hebben en een heldere kwaliteitsbelofte om na te leven. Deze ervaringen gebruiken wij in de ontwikkeling van onze producten.
PinkRoccade Local Government heeft 40% marktaandeel binnen de lokale overheid. Van de 355 gemeenten in Nederland, bedienen wij meer dan 260 gemeenten. Wij zijn ontstaan uit het Rijks Computercentrum. PinkRoccade is marktspecialist in het vakgebied voor gemeenten. Bij het aanpassen van wetgevingen of doelstellingen staan wij klaar om onze kennis te delen. Zo helpen wij gemeenten al 70 jaar hun dienstverlening en administratie te verbeteren zodat zij zich kunnen richten op hun kerntaken, de zorg voor de burgers.
Wij zijn uitgegroeid tot een samenwerkende partner
Wij bouwden door de jaren heen een groot partnernetwerk op. Wij maken ons sterk door te verbinden. Wij zijn de schakel tussen lokale overheden en ketenpartijen. Wij zijn in staat om eigen kennis met hen te delen en om kennis van hen te gebruiken. Wij ontwikkelen applicaties alleen in co-creatie met klanten. Zo zorgen wij ervoor dat we echt iets maken wat de klant wil.
We werken samen met partijen die ook dienstverlening aan de burger bieden. We legden al meer dan 1000 koppelingen met externe partijen. Denk hierbij aan koppelingen met landelijke voorzieningen, zoals het GGk en het Kadaster. Samen met hen kunnen wij de burger nog beter ondersteunen. Denk hierbij aan de mogelijkheid om een geboorteaangifte volledig digitaal af te handelen. We zetten samen met SAP een beweging in gang om lokale overheden naar S/4HANA platform over te zetten. Voor onze applicatie iNzicht gebruiken we open data van het CBS. We realiseren selfservice op het gebied van Werk & Inkomen met intelligente websites. Zo lopen burgers gemakkelijk door een aanvraag heen. Daarnaast krijgen gemeenten op het gebied van WOZ-berichtenverkeer continue inzicht in de real-time uitwisseling van data voor de taxatie- en de belastingapplicatie.
Goede communicatie resulteert in een kwaliteit van dienstverlening
Bij PinkRoccade hebben wij een goede balans in ervaring van medewerkers. We combineren jarenlange ervaring met een frisse blik. Zo leren we van elkaar en hebben wij een schat aan ervaring in huis. Wij combineren deze kennis met die van klanten door hen samen te brengen in regiosessies en productgroepen. Ook verzorgen wij verschillende soorten opleidingen voor gebruikers. Zo zorgen we ervoor dat ze altijd op de hoogte zijn van de (nieuwe) functies binnen onze applicaties. Door ervaringen en best practices met elkaar te delen, verhogen wij de kwaliteit van de dienstverlening. Processen worden geoptimaliseerd, waardoor er meer tijd overblijft voor de kerntaken van de gemeente: hun burger ondersteunen.
Wij leveren continuïteit ruim boven onze SLA normen van 99% en 99,5% uptime van onze systemen. Daarnaast scoort de kwaliteit van onze dienstverlening (zowel functioneel als technisch) gemiddeld een 8.
Loyaliteit en betrokkenheid vormt de basis van onze relatie
Wij zijn een partner die zich bewezen heeft over de jaren. Onze jarenlange klantrelaties laten loyaliteit en betrokkenheid zien. Onze medewerkers bouwen relaties op met gemeenten waar zij plezierig mee samenwerken. Dit gevoel van betrokkenheid zie je ook terug in de borging van gegevens. Veiligheid van gemeentelijke gegevens heeft bij ons de hoogste prioriteit. Wij zijn ons bewust van de kwetsbaarheid van deze gegevens. Daarnaast zijn wij ook betrokken bij de samenleving. Wij werken samen met partijen om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt meer kansen te geven. Ook zijn wij betrokken bij onze omgeving. werken hard aan een verlaging van onze CO2 footprint. Wij ondertekenden de PET-Free pledge. Ook ondersteunen wij maatschappelijke projecten zoals Fundatia in Roemenië die kansarme kinderen helpt zich zowel sociaal als educatief te ontwikkelen.
Wil je graag meer weten over onze visie op Partner van Betekenis? En waarom wij onszelf de Partner van Betekenis noemen? Laat het mij dan weten. Ik vertel je er graag meer over.