Direct naar de content
icon search white
Digitaal

iAcademy onboardingsprogramma nieuwe medewerkers - april

In dit onboardingprogramma volg je binnen één maand 3 uitgebreide webinars van 1,5 uur per stuk. Je leert dan alles over iBurgerzaken, de BRP en de persoonslijst. Dit programma is perfect voor nieuwe medewerkers van de Burgerzakenafdeling die nu of binnenkort met iBurgerzaken gaan werken en de applicatie nog niet kennen. We organiseren deze onboarding iedere maand. Lees verder en meld je aan!

Direct aanmelden voor deze sessie

  • 11 april
    10.00 - 11.30
    Online
  • 9 mei
    10.00 - 11.30
    Online
  • 6 juni
    10.00 - 11.30
    Online

Dit zijn de startdata

Iedere maand gaat dit programma opnieuw van start, zo zit er altijd een startdatum tussen die bij jou past. Geef je keuze door via het inschrijfformulier door hierboven op de aanmeldbutton te klikken.

  • April: 11, 18 & 25 april 2025
  • Mei: 9, 16, 23 mei 2025
  • Juni: 6, 13, 20 juni 2025

Maak kennis met dit nieuwe programma

Heb je binnen jouw team een nieuwe medewerker op de afdeling Burgerzaken die voor het eerst gaat werken met iBurgerzaken of ben je zelf die nieuwe collega? Dan herken je dit vast wel: bij het inwerken komt er heel veel op de nieuwe medewerker af. Naast het leren kennen van de organisatie, moet de werking van afdeling Burgerzaken en de bijbehorende applicaties ook uitgelegd worden. Zo ook de generieke werking van iBurgerzaken. Wij -als makers van de applicatie- nemen die uitleg graag op ons. Zo hopen we jullie te ontlasten waardoor er voor jullie tijdens het inwerken meer tijd overblijft voor andere zaken. Met dat in gedachten is dit digitale onboardingsprogramma bedacht. Onze consultant Steffen en tevens vaste host van dit onboardingsprogramma vertelt je in onderstaand vlog meer over dit nieuwe programma binnen iAcademy:

2024 12 10 11 49 21


Dit komt zoal aan bod 

In dit onboardingprogramma volg je binnen één maand 3 uitgebreide webinars van 1,5 uur per stuk. Je leert niet alleen hoe je alle functies van iBurgerzaken gebruikt, maar ook de achtergrond daarvan, zoals de BRP en de persoonslijst. De webinars zijn interactief en praktisch, met volop ruimte voor vragen. Je krijgt handige tips en tricks om je werk in iBurgerzaken nóg eenvoudiger te maken. Na dit onboardingsprogramma heb je de juiste kennis en inzichten om efficiënt met iBurgerzaken aan de slag te gaan. Zie het als een vliegende start binnen je nieuwe rol!

  1. Webinar 1 | basis iBurgerzaken
    We nemen samen iBurgerzaken door: je leert de "knoppen" kennen. Wanneer gebruik ik ze en hoe verloopt het verdere proces? Denk hierbij aan de verschillende werklijsten, het gebruik ervan en het raadplegen van personen en adressen.
  2. Webinar 2 | BRP & persoonslijst
    We gaan in op de BRP en (de opbouw van) een persoonslijst met alle categorieën en hoe dit zich verhoudt tot iBurgerzaken: wat zie je, wat betekent dat en hoe ga je ermee om? 
  3. Webinar 3 | diepgang
    We gaan dieper in op iBurgerzaken: bijvoorbeeld over het belang van archivering, de koppelingen naar buiten (RAAS, RDW etc.) en wat je van onze samenwerking kan verwachten. 

TIP: We raden je aan om na het volgen van de 3 webinars, je ook in te schrijven voor het webinar opfris iBurgerzaken. Deze vindt plaats op 17 maart en 26 juni.

De doelgroep van dit onboardingsprogramma

Dit programma is bedoeld voor nieuwe medewerkers van de Burgerzakenafdeling die met iBurgerzaken gaan werken en de applicatie nog niet kennen. Idealiter volg je het onboardingsprogramma in de eerste maand van je nieuwe baan/rol. Werk je al een tijdje met iBurgerzaken en wil je je geheugen opfrissen? Dan is het opfris webinar meer geschikt. Deze vindt plaats op 17 maart en 26 juni

Houd rekening met deze voorwaarden

  • Je ontvangt een digitaal certificaat als bewijs van deelname als je alle 3 de webinars doorloopt.
  • Heeft jouw gemeente een Samen Verder dienstverleningspakket? Dan kun je kosteloos deelnemen. Zonder pakket kost deelname €600 per persoon.
  • Dit programma is nieuw binnen iAcademy, daarom kan de vorm of inhoud de komende tijd nog wat wijzigen om nog beter te laten aansluiten op de praktijkervaringen. We houden je op de hoogte van eventuele wijzigingen.
  • Om het optimale uit dit onboardingsprogramma te halen, is jouw actieve aanwezigheid belangrijk. Daarom nemen we de webinars niet op.
  • Na jouw inschrijving rekenen we op je komst. Wil je annuleren? Dat kan kosteloos tot 24 uur van tevoren door een e-mail te sturen naar info.publiekszaken@pinkroccade.nl.
  • Na inschrijving ontvang je een bevestigingsmail met de links om via Microsoft Teams deel te nemen.

Neem gerust contact op

Heb je nog vragen over dit onboardingsprogramma? Mail dan naar: info.publiekszaken@pinkroccade.nl

Deel via: