Direct naar de content
icon search white
Digitaal

iAcademy webinar iNationaliteit

Ben je op zoek naar tips & tricks voor het gebruik van iNationaliteit? Dan is dit webinar perfect voor jou! In dit webinar delen we namelijk best practices. Lees er hieronder meer over en meld je aan.

Direct aanmelden voor deze sessie

  • 5 september
    13.30 - 15.00
    Online

Over iNationaliteit

Een aanvraag voor naturalisatie of optie is een langlopende procedure, variërend van enkele weken tot maanden. Daarnaast is de naturalisatieceremonie, waarop het Nederlanderschap wordt uitgereikt, een belangrijk moment in het leven van een naturalisandus of optant. Als ambtenaar gedurende de gehele zaak goed worden ondersteund door iBurgerzaken is een hele verademing.

iBurgerzaken kent aparte processen voor naturalisatie- en optieverzoek. In beide gevallen zit alles in één zaak(dossier): aanvraag met alle documenten en aantekeningen, betaling, uitnodiging ceremonie, besluit en bijwerking BRP. En met de signaaldatum houd je grip op de zaak, deze krijgt daardoor op het juiste moment prioriteit. Daardoor ervaren medewerkers een flinke werkvermindering. Dat je als gemeente bovendien een behoorlijke papierbesparing realiseert is natuurlijk mooi meegenomen.

Tijdens het webinar komt dit aan bod

Tijdens dit webinar leggen we je de basis van de app iNationaliteit uit. We doorlopen samen de processen naturalisatie- en optieverzoek en de bijbehorende procesinrichting. Daarbij benoemen we uiteraard verschillende best practices. Er is uiteraard ruimte voor het stellen van vragen aan onze consultant.

  • Dynamische dossiervorming
  • Het slim inzetten van de signaaldatum
  • Goed gebruik van de model documenten
  • Direct scannen
  • Digitaal ondertekenen

De doelgroep van dit webinar

Het webinar is vooral geschikt voor medewerkers van de afdeling Burgerzaken die verantwoordelijk zijn voor de naturalisatieverzoeken en voor wie op zoek is naar best practices over dit onderwerp. 

Houd rekening met deze voorwaarden

iAcademy webinars komen het beste tot hun recht als je de sessie zelf actief bijwoont. We nemen ze daarom ook niet op. We rekenen dan ook op je komst nadat je je hebt ingeschreven. Wil je je deelname annuleren? Dat kan kosteloos tot 24 uur vooraf door een mail te sturen naar info.publiekszaken@pinkroccade.nl. 

Heeft jouw gemeente een Samen Verder dienstverleningspakket 2? Dan is deelname inbegrepen. Geen Samen Verder pakket? Dan neem je deel voor 290 euro per persoon.

Na inschrijving ontvang je een e-mailbevestiging. Een aantal dagen voor aanvang van het webinar ontvang je nog een e-mail met laatste details, waaronder de deelname link naar de Microsoft Teams omgeving. 

Neem gerust contact op

Heb je nog vragen over dit webinar? Mail dan naar: info.publiekszaken@pinkroccade.nl

Deel via: