Direct naar de content
icon search white
Digitaal

iAcademy webinar verrijkende e-diensten: Garantstelling IND en Aanvraag protocollering

Wil jij weten hoe jouw gemeente de digitale transformatie kan versnellen? Tijdens dit webinar ontdek je twee verrijkende e-diensten binnen iBurgerzaken, die we onlangs toevoegden aan het e-diensten portfolio: Garantstelling IND en Aanvraag protocollering. Van inrichting en het burgerview tot de impact op inwoners en medewerkers. Ontdek hoe deze e-diensten bijdragen aan onder andere een betere klantreis en procesoptimalisatie.

Direct aanmelden voor deze sessie

  • 24 maart
    14.00 - 15.00
    Online

Over de verrijkende e-diensten 

De Digital Decade is een Europees programma dat ervoor moet zorgen dat Europa klaar is om de digitale transformatie vorm te geven. In combinatie met de Single Digital Gateway (SDG) en de Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv) is het raadzaam om inwoners zo veel mogelijk diensten via het digitale kanaal aan te bieden. iBurgerzaken omvat vandaag de dag (januari 2025) daarom al 37 e-diensten. Dit maakt de inwoner blij, want de gebruiksvriendelijke e-diensten zorgen voor een verbeterde klantreis. Aan de medewerkerskant biedt het werken met e-diensten procesoptimalisatie, vanwege de integratie met iBurgerzaken. We zien dat gemeenten zelf nog webformulieren gebruiken voor bepaalde aanvragen. Daarom zijn 5 van de veelgebruikte webformulieren onlangs omgebouwd als e-diensten in iBurgerzaken om de stap vooruit te blijven zetten op het gebied van blije inwoners en medewerkers. Het gaat om de volgende verrijkende e-diensten: 1) E-dienst Melding Adresonderzoek, 2) E-dienst Correctieverzoek, 3) E-dienst Garantverklaring IND, 4) E-dienst Aanvraag Protocollering en 5) E-dienst: Nader te bepalen op basis van klantwensen. In dit webinar gaan we dieper in op e-dienst 3 en 4.

Tijdens het webinar komt dit aan bod

De onderwerpen die zoal aan bod komen zijn:

  • E-dienst #3: Garantstelling IND;
  • E-dienst #4: Aanvraag Protocollering;
  • Hoe de digitale aanvragen in iBurgerzaken binnenkomen;
  • De flow na binnenkomst in iBurgerzaken;
  • De privileges en inrichting.

De doelgroep van dit webinar

Het webinar is geschikt voor iedereen die Garantstelling IND en Aanvraag protocollering in zijn of haar takenpakket heeft. Ook alle medewerkers die graag meer willen weten over kunnen zich inschrijven.

Houd rekening met deze voorwaarden

  • Heeft jouw gemeente een Samen Verder dienstverleningspakket? Dan kun je kosteloos deelnemen met nog één collega. Zonder pakket kost deelname €300 per persoon.
  • Om het optimale uit dit webinar te halen, is jouw actieve aanwezigheid belangrijk. Daarom nemen we het webinar niet op.
  • Na jouw inschrijving rekenen we op je komst. Wil je annuleren? Dat kan kosteloos tot 24 uur van tevoren door een e-mail te sturen naar info.publiekszaken@pinkroccade.nl.
  • Na inschrijving ontvang je een bevestigingsmail met de link om via Microsoft Teams deel te nemen.

Neem gerust contact op

Heb je nog vragen over dit webinar? Mail dan naar: info.publiekszaken@pinkroccade.nl

Deel via: