Op deze website gebruikt PinkRoccade Local Government cookies en vergelijkbare technieken. Dit doen we om de website goed te kunnen laten werken en om te analyseren hoe de website wordt gebruikt. Bovendien voorkomt dit dat je meerdere malen dezelfde gegevens hoeft in te vullen. Zie voor meer informatie onze privacy- en cookieverklaring.
Laat ICT de bulk oplossen en medewerkers de uitzonderingen. Je moet dan wel oppassen voor het denken in uitzonderingen. Het is bijna een natuurlijke reflex en je zult sterk in je schoenen moeten staan om te blijven focussen op de grote stroom. Val bijvoorbeeld niet al je klanten lastig met een vraag die maar voor 3% van hen relevant is. Ook niet als er afdelingen zijn die dat graag zouden willen, omdat het werk scheelt als ze meer weten van de klant. Met die paar klanten moet de medewerker dan maar contact zoeken. Dan kan die enkeling gevraagd worden om de aanvullende gegevens. Dat is niet altijd leuk voor de medewerker, maar het is soms toch een bewuste keuze om het zo te doen. Immers zo stel je pas echt je klant centraal.
Mijn 7 toptips voor je gemeentelijk beleid
Bovenstaand mijn 7 toptips voor het verbeteren van je online dienstverlening door het aanscherpen van je gemeentelijk beleid. Diverse toptips heb ik in mijn eerdere blogs al toegelicht. Een aantal daarvan heb ik hieronder toegevoegd als hyperlinks. En binnenkort zal ik er nog meer uitwerken. Houd daarom mijn blogs op deze website goed in de gaten.Visie
1. Dienstverlening ‘revisited’
Doelgroep
3. Verrassend
Houding
4. Toon durf
5. Intern draagvlak
Groeien
6. Meten is weten
7. Blijvend investeren
Deel jouw toptips en voorbeelden met me!
Gemeentelijk beleid is helder en geeft kaders. Hierdoor ontstaan vaste richtlijnen om te hanteren. Dat is toch voor iedereen prettig of niet? En waarom zou elke gemeente daarbij haar eigen wiel moeten uitvinden? Laten we daarom toptips en praktijkvoorbeelden met elkaar blijven delen!