Direct naar de content
icon search white
#LSG17

Marketingcommunicatie

Grote uitdagingen zoals het moderniseren en digitaliseren van de gemeentelijke dienstverlening slagen alleen als je de ‘basis op orde’ hebt. Dat vraagt om de uitvoering goed te organiseren en de ICT en informatievoorziening goed in te richten. Maar ook zal je moeten zorgen dat je burgers en bedrijven verleid naar het digitale kanaal. En wie zegt dat een gemeente daarbij geen reclame mag maken?

stappenplan-marcom.jpg

Mijn 8 toptips voor je marketingcommunicatie

Hieronder staan mijn 8 toptips voor het verbeteren van je online dienstverlening door verleiden naar het digitaal kanaal, met de inzet van marketingcommunicatiemiddelen. Diverse toptips heb ik in mijn eerdere blogs al toegelicht. Een aantal daarvan heb ik hieronder toegevoegd als hyperlinks. En binnenkort zal ik er nog meer uitwerken. Houd daarom mijn blogs op deze website goed in de gaten.
 

Boodschap

1.   Verleiden

2.   Pro-actief

3.   Positieve boodschap

Doelgroep

4.   Klantreis

5.   Naar doelgroep toe

6.   Sociaal bewijs

Volhouden

7.   Meten is weten

8.   Volhouden

Deel jouw toptips en voorbeelden met me!

Wie zegt dat een gemeente geen reclame mag maken? En waarom zou elke gemeente daarbij haar eigen wiel moeten uitvinden? Laten we daarom toptips en praktijkvoorbeelden met elkaar blijven delen!

Deel via:

‘Klanten wil ik steeds opnieuw op een creatieve wijze verrassen.’

Sanne van der Zanden, Programmamanager
Sanne van der Zanden (2019)