Direct naar de content
icon search white
Bijhouden van persoonslijsten

iBijhouding - toegevoegde waarde

Met iBijhouding hebben BRP-experts een krachtige tool in handen waarmee ze op een efficiënte manier de persoonslijsten kunnen bijhouden. Een betrouwbare overheid betekent een BRP die op orde is. Voor het op orde brengen en houden van de BRP is de app iBijhouding essentieel. Om dit te bereiken werkt de BRP-expert met iBijhouding de persoonslijsten op een overzichtelijke en gecontroleerde manier bij.

De toegevoegde waarde

Met iBijhouding hebben BRP-experts een krachtige tool in handen waarmee ze op een efficiënte manier de persoonslijsten kunnen bijhouden. Het van te voren kunnen inzien van de PL en een duidelijke weergaven van historische en niet historische categorieën speelt hierbij een belangrijke rol.   

  • Efficiënt: De persoonslijst in één keer compleet wijzigen en zichtbaar maken;
  • Overzichtelijk: De categorieën op de persoonslijst staan overzichtelijk op het scherm;
  • Kwalitatief: De BCM controleert de persoonslijst voordat je deze bijwerkt in de BRP.

Werk proactief aan kwaliteit dankzij BCM

Misschien is de grootste toegevoegde waarde van iBijhouding wel de controle van de persoonslijst voordat de BRP wordt bijgewerkt door de BestandsControleModule (BCM) van RvIG. Door deze meer dan 1.800 controles aan de voorkant voorkom je fouten op de persoonslijst en staan deze niet op de maandelijkse overzichten in de webapplicatie Kwaliteitsmonitor van de RvIG. Deze controle vooraf kan je bovendien zo vaak als nodig is uitvoeren, steeds voordat je de BRP bijwerkt. Met de BCM geldt dus het principe ‘voorkomen is beter dan genezen’.

Doe eenvoudig actualiseringen

Actualiseringen en correcties in de BRP worden van origine door BRP-specialisten uitgevoerd. Hiervoor is namelijk de nodige vakkennis noodzakelijk. Met de komst van iBijhouding kan eigenlijk elke burgerzakenmedewerker eenvoudige actualiseringen doen! Je wordt namelijk stap voor stap door het proces geleid en krijgt op veel plekken automatisch de juiste informatie aangereikt.

Niek Joosse, medewerker Burgerzaken bij gemeente Kapelle

‘iBijhouding maakt het actualiseren en corrigeren van persoonslijsten een stuk overzichtelijker. Nu je de oude en nieuwe gegevens naast elkaar hebt kun je gemakkelijk zien wat er aangepast moet worden. Helemaal nu de nummering van de HUP overgenomen is.’

Werk mutaties bij gerelateerden direct bij

Binnen iBijhouding is bovendien duidelijk zichtbaar welke gerelateerden er zijn en van wie de gegevens wel/niet direct kunnen worden bijgewerkt en waarom. Voor de gerelateerden waar het kan werk je direct de mutaties op de actuele categorie 01 van de persoon in de groepen 1,2 en 4 bij.

 

Deel via:

‘Optimaliseren van processen dankzij innovaties met klanten en partners.’

Engelbert Wijnhoven, Innovatie Manager
Engelbert Wijnhoven