Op deze website gebruikt PinkRoccade Local Government cookies en vergelijkbare technieken. Dit doen we om de website goed te kunnen laten werken en om te analyseren hoe de website wordt gebruikt. Bovendien voorkomt dit dat je meerdere malen dezelfde gegevens hoeft in te vullen. Zie voor meer informatie onze privacy- en cookieverklaring.
thema
Selfservice
App
iBurgerzaken
#86
Reageer snel
Reageer zo snel mogelijk naar gebruikers van digitale diensten. Stuur direct een (geautomatiseerde) ontvangstbevestiging. Informeer daarin ook over de verdere procedure en het tijdspad. Doe je dit niet dan kan de gebruiker onzeker worden: heeft het bericht je wel bereikt en is het proces in gang gezet? Door te reageren, voorkom je overbodig telefonisch contact of baliebezoek.
Stuur een bevestigingsbericht als gemeente
iBurgerzaken verzorgt desgewenst op een aantal momenten correspondentie met de betrokkenen. Denk bijvoorbeeld aan een bevestigingsmail bij het afronden van het proces. Daarvoor maak je gebruik van software voor documentcreatie; iDocumentcreatie of SmartDocuments.
Waarom dit werkt
Snel en proactief informeren leidt tot betere dienstverlening: Door op verschillende momenten in het online proces te reageren groeit het vertrouwen in - de effectiviteit van - het kanaal. Denk bijvoorbeeld aan bevestiging van ontvangst, terugkoppeling en antwoord geven.
Contact
‘Klanten wil ik steeds opnieuw op een creatieve wijze verrassen.’
Sanne van der Zanden, Programmamanager