Direct naar de content
icon search white

Blijf je boodschap herhalen

Verhuizen - doos spullen
thema icon
thema Communicatie
App iBurgerzaken
#31

Een gemeente mag reclame maken!

Wil je van ‘digitaal’ een succes maken dan speelt intern en externe communicatie bij vrijwel elk aspect een belangrijke rol. Niet alleen richting burgers, bedrijven en instellingen, ook binnen je eigen organisatie. Het gaat niet alleen over wát je communiceert, het gaat ook over hoé je de boodschap overbrengt.

Blijf je boodschap herhalen

Mensen die een boodschap vaker zien of horen, onthouden deze beter. 3 keer; dat is het minimum aantal keren dat je boodschap bij iemand binnen moet komen om te beklijven blijkt uit verschillende onderzoeken. Herhaling van je boodschap hoeft daarentegen niet steeds exact hetzelfde te zijn. Juist niet! Verlies echter niet je boodschap uit het oog; die blijft altijd eenvoudig en eenduidig, in alle media die je inzet.

Voorbeeld gemeente Lingewaard

Zo plaatste gemeente Lingewaard op 14 december 2016 een Facebookbericht met een mooie foto over de 2000e verhuisaangifte. Zo simpel kan het zijn!

Lingewaard-verhuizen-PR-Facebook.jpg
Deel via:

Waarom dit werkt

Als iets niet bekend is, wordt het niet gebruikt. Als iets niet gebruikt wordt, ‘bestaat’ het niet. Communicatie is nodig om ‘kennis’ over een onderwerp te verspreiden. Dus ook over de mogelijkheid tot digitale dienstverlening.

‘Klanten wil ik steeds opnieuw op een creatieve wijze verrassen.’

Sanne van der Zanden, Programmamanager
Sanne van der Zanden (2019)