Direct naar de content
icon search white

Betrek ketenpartners

110_89acc2ba864926c.jpg
thema icon
thema Communicatie
App iVerblijf & Adres
#59

Bied aan daar waar burger zoekt

Op het juiste moment je digitale product of dienst onder de aandacht brengen vergroot de kans op gebruik aanzienlijk. Dat betekent dat je het dáár aanbiedt waar de burger of ondernemer direct kan aanhaken. Kies daarvoor het meest effectieve kanaal en de best passende locatie; dichtbij de actie. Denk dus na over je communicatiestrategie. De juiste aanpak kiezen vereist proactief denken. Daarvoor moet je de gebruiker goed kennen en voeling blijven houden door onder andere de voordelen te benoemen.

Betrek ketenpartners

Om de burger te kunnen raken moet je hem verrassen en daarvoor moet je wellicht jezelf verrassen. Heb je er bijvoorbeeld ooit aan gedacht om nauw samen te werken met makelaars of projectontwikkelaars, om op die manier het aantal digitale verhuisberichten een boost te geven? Of met verhuurders van studentenkamers in jouw stad? Die vertelt de student dat een verhuizing heel snel online kan en dat studenten gebaat zijn bij een juiste inschrijving. En wat te denken van instellingen die via eHerkenning zelf inwoners kunnen inschrijven?

Deel via:

Waarom dit werkt

Het kost moeite om de juiste doelgroep naar een nieuw kanaal te krijgen, bijvoorbeeld naar een nieuwe website. Als mensen al gebruik maken van bestaande kanalen kost het minder moeite ze daar te bereiken. En zeker op een locatie waar ze al in de ‘juiste stemming’ zijn; close to the action. Met minder moeite meer bereik!

‘Klanten wil ik steeds opnieuw op een creatieve wijze verrassen.’

Sanne van der Zanden, Programmamanager
Sanne van der Zanden (2019)