Op deze website gebruikt PinkRoccade Local Government cookies en vergelijkbare technieken. Dit doen we om de website goed te kunnen laten werken en om te analyseren hoe de website wordt gebruikt. Bovendien voorkomt dit dat je meerdere malen dezelfde gegevens hoeft in te vullen. Zie voor meer informatie onze privacy- en cookieverklaring.
thema
Communicatie
App
iHuwelijk
#101
Bied aan daar waar burger zoekt
Op het juiste moment je digitale product of dienst onder de aandacht brengen vergroot de kans op gebruik aanzienlijk. Dat betekent dat je het dáár aanbiedt waar de burger of ondernemer direct kan aanhaken. Kies daarvoor het meest effectieve kanaal en de best passende locatie; dichtbij de actie. Denk dus na over je communicatiestrategie. De juiste aanpak kiezen vereist proactief denken. Daarvoor moet je de gebruiker goed kennen en voeling blijven houden door onder andere de voordelen te benoemen.
Denk buiten de gebaande paden
Bij het organiseren van een bruiloft komt heel wat kijken voor de geliefden. En dat is in het voordeel van de gemeente die de ‘melding voorgenomen huwelijk/geregistreerd partnerschap’ graag digitaal wil ontvangen. Want dat betekent dat er nogal wat gelegenheden zijn voor communicatie over de mogelijkheid tot online aangifte. De meest voor de hand liggende zijn natuurlijk de trouwlocaties binnen je gemeente. Denk echter ook eens aan regionale trouwbeurzen. En als je echt buiten de gebaande paden wilt denken kun je ook al bij de juwelier beginnen waar de verlovingsring wordt ingekocht.
Waarom dit werkt
Het kost moeite om de juiste doelgroep naar een nieuw kanaal te krijgen, bijvoorbeeld naar een nieuwe website. Als mensen al gebruik maken van bestaande kanalen kost het minder moeite ze daar te bereiken. En zeker op een locatie waar ze al in de ‘juiste stemming’ zijn; close to the action. Met minder moeite meer bereik!
Contact
‘Klanten wil ik steeds opnieuw op een creatieve wijze verrassen.’
Sanne van der Zanden, Programmamanager