Op deze website gebruikt PinkRoccade Local Government cookies en vergelijkbare technieken. Dit doen we om de website goed te kunnen laten werken en om te analyseren hoe de website wordt gebruikt. Bovendien voorkomt dit dat je meerdere malen dezelfde gegevens hoeft in te vullen. Zie voor meer informatie onze privacy- en cookieverklaring.
thema
Selfservice
App
iBegraafplaats
#172
Selfservice voor en door bedrijven en instellingen
Ondernemers verwachten steeds meer dat zij producten en diensten online kunnen aanvragen en dat zij ook via online kanalen antwoord krijgen op hun verzoek. Ze nemen niet langer genoegen met een 9-tot-5-mentaliteit, ze willen geholpen worden wanneer dat het beste uitkomt. Daarom en vanwege (dienstverlenings-)doelstellingen van de gemeente is verbetering van de online dienstverlening voor alle gemeenten een hoofdzaak. Met eHerkenning kan ook een bedrijf of instelling veilig, betrouwbaar en eenvoudig online zaken regelen met gemeenten. Je kunt eHerkenning zien als een soort DigiD voor bedrijven. En het wordt toegepast binnen verschillende burgerzakenprocessen; overlijden, verhuizen, begraven etc.
Direct inzicht in uitvaartagenda
Als gemeente wil je graag de beheerder van de begraafplaats ontlasten zodat diegene niet bijvoorbeeld ’s avonds of in het weekend wordt gebeld om een uitvaart in te plannen. Het is logisch dat een uitvaartondernemer snel wil weten wanneer de uitvaart plaats kan vinden, vanwege alle dingen die nog geregeld moeten worden. Waarbij het tijdstip van de uitvaart vaak als beginpunt wordt gezien om alles goed te regelen. Duidelijkheid zorgt voor dat stukje rust wat ook voor nabestaanden erg belangrijk is. In de uitvaartagenda van iBegraafplaats is het mogelijk om met vaste tijdsblokken direct zichtbaar te maken wanneer de uitvaart kan plaatsvinden. De ‘aangifte begraven’ kan 24/7 zonder tussenkomst van een ambtenaar online geregeld worden.
Waarom dit werkt
eHerkenning regelt de digitale herkenning (authenticatie) en controleert de digitale bevoegdheid (autorisatie). Met andere woorden: “Bent u wie u zegt dat u bent? En mag u doen wat u doet?”.
Contact
‘Klanten wil ik steeds opnieuw op een creatieve wijze verrassen.’
Sanne van der Zanden, Programmamanager