Direct naar de content
icon search white
Gemeente Assen

Gemeente Assen kiest voor een verbeterde klantreis met iKlantgeleiding

30 augustus 2024
439124265 823329239833280 944731997791139882 N
Tijdswinst
Klantreis
Integratie

Een inwoner van vandaag de dag verwacht een gepersonaliseerde klantreis, dat begint al vanuit huis en werkt door tot in het gemeentehuis. Zo plant de burger gemakkelijk online een afspraak voor bijvoorbeeld het verlengen van het reisdocument. Het bezoek aan het gemeentehuis verloopt daarna soepel en persoonlijk. Hoe dat komt? Door iKlantgeleiding! Assen is de eerste gemeente die start met de implementatie van de nieuwste innovatie iKlantgeleiding. Een klantgeleidingssysteem mét een integratie in iBurgerzaken. We vroegen Niels Laarhuis, Coördinator Burgerzaken bij gemeente Assen waarom zij kiezen voor deze innovatie:

Vermindering van systemen & proces gestroomlijnd

“Onze front office werkt dagelijks met tal van applicaties. Door iKlantgeleiding te integreren met iBurgerzaken, verminderen we het aantal systemen en stroomlijnen we het proces. Dit leidt direct tot tijdswinst, zowel voor onze medewerkers als voor de inwoner.”

Tijdwinst voor de burger

“Met iKlantgeleiding vult de inwoner slechts één keer zijn of haar gegevens in tijdens het maken van een afspraak. Deze gegevens worden automatisch opgeslagen en zijn al bekend wanneer de inwoner het stadhuis bezoekt. Hierdoor verloopt de afhandeling aan de balie sneller, omdat alle benodigde informatie al voorhanden is.”

Tijdwinst voor de medewerker

“Zodra een inwoner zich aanmeldt bij de zuil met een QR-code, weten we direct wie er binnenkomt en waarvoor. De baliemedewerker kan vervolgens met één klik in iBurgerzaken de juiste zaak openen, waarbij alle eerder ingevulde gegevens al klaarstaan. Bovendien is iKlantgeleiding breed inzetbaar binnen de gemeente, ook voor WMO, jeugd en vergunningen. Een extra pluspunt: het systeem kan eenvoudig worden ingesteld op Engelse taal.”

Op weg naar de livegang

“Medio november 2024 gaat gemeente Assen live met iKlantgeleiding. De voorbereidingen zijn in volle gang. We kijken ernaar uit om binnenkort te delen hoe zowel inwoners als medewerkers deze innovatieve verandering ervaren.”

Neem ook deel aan het webinar over iKlantgeleiding

Op 9 september host Product Champ Rombout Westland een webinar over iKlantgeleiding. Schrijf je hier in. 

Deel via:

Publiekszaken

Oplossingen die innovatieve selfservicefunctionaliteit bieden waarmee burgers en ketenpartners zelf het werk kunnen doen, 7x24 uur en overal bereikbaar zijn. PinkRoccade Publiekszaken ondersteunt gemeenten bij de transformatie naar de dienstverlening van de toekomst.

Meer over onze Publiekszaken oplossingen

Experts

Maak kennis met onze experts

‘Klanttevredenheid staat voor mij centraal! Daar zet ik mij elke dag voor in en word ik blij van! Samen alles uit iBurgerzaken halen met blije burgers en medewerkers als resultaat.’

Irma Kadiric, Accountmanager
Irma.png (3)