Overheid als basis
Eenmaal in Nederland startte ik als receptioniste bij de gemeente Cuijk. In een korte periode heb ik destijds veel kansen kunnen benutten en ben ik mooi doorgegroeid door een fijne samenwerking met collega’s en manager. Allerlei opleidingen en cursussen volgde ik en in die tijd heb ik daarom ontzettend veel geleerd. Vervolgens ben ik via een detacheringsbureau terecht gekomen bij gemeente Epe. Zo volgden er meer gemeenten waar ik werd geplaatst, waaronder de gemeenten Druten, Echt-Susteren, Geleen en Sittard.
Periode van bezinning
Toen ik begin dertig was besloot ik een tijdje niet te werken. Ik had een auto-ongeluk gehad en voelde dat mijn lichaam rust nodig had. Ook ontstond hier het besef even stil te willen staan bij waar ik heen wilde qua ontwikkeling en toevallig sloeg toen ook COVID19 toe in Nederland. In Horst aan de Maas was op dat moment het krijgen van een vast contract onderwerp van gesprek en binnen de gemeente waren we onlangs gestart met het werken met iBurgerzaken. Ik kende de software al vanuit andere gemeentes dus had daar een voorsprong.
Deze periode van bezinning had me goed gedaan, op alle fronten. Begin 2022, na ruim 2 jaar, besloot ik op zoek te gaan naar een nieuwe baan. Ik merkte dat ik weer behoefte had aan structuur en voelde de drang naar het delen en inzetten van mijn kennis. De interesse voor Burgerzaken in het is altijd gebleven, het werkveld kon ik niet loslaten dus hield ik van alles bij, onder andere via social media.
LinkedIn maakte nieuwsgierig
Vanuit Uden, waar ik woon, bleek het al snel lastig te zijn om iets te vinden in de buurt. Lange reistijden was een van de onderdelen die ik niet wilde terugzien in mijn keuze voor een volgende job.
Via LinkedIn kwam ik een post tegen van PinkRoccade. Er werden mensen gezocht, de post was niet erg concreet. Dus belde ik met HR, ik wilde er graag meer van weten. Na een kort telefonisch gesprekje werd ik uitgenodigd om langs te komen. Al snel bleek dat er een match was.
Proactieve dienstverlening = de sleutel
In mei 2022 startte ik bij het kenniscentrum. Hier komen mijn twee belangrijkste ambities, kennisdeling en onderdeel zijn van een hecht team, goed tot hun recht.
Ik merk dat mijn interesse vooral zit op proactieve dienstverlening. Dat wordt erg goed ontvangen binnen de organisatie. Aansluitend vind ik het gedeelte ‘Marktsignalen’ interessant, ik weet namelijk vaak wat de vraag achter de vraag is. Om dit te onderzoeken, mee te denken en te adviseren, daarvan krijg ik energie. Persoonlijk contact is hierin de sleutel!